Pers / Interviews / Testimonials


Zelfs de dwarsfluit wordt op deze manier een keihard rockend instrument. Dat is ook een gave.

White Room Reviews (2024)


"River Of Time geeft vervolgens alle ruimte aan de fluitkunsten van Jeroen Goossens"

Aardschok (2023)


"Ben Mathot and Jeroen Goossens are, of course, familiar from previous years and have been impressing us greatly year after year."

Tuonela Magazine (2023)


"Such a beautiful thing, the sound of a flute. Especially when played with such emotion and delicacy by Jeroen Goossens."

angelwings-band.com (2021)


"We leefden ook sterk mee met de stervende fluitist wiens hart het begaf tijdens zijn ‘Variaties op een dame’…"

zomercafe.zilleghemfolk.be (2020)


"Jeroen Goossens is easily the coolest flutist in the universe.

The way that guy can make a flute somehow look badass and spritely at the same time is nothing short of magical and hilarious all in one. He prances about like a regular metalhead without looking remotely silly, in spite of what you’d expect.

He also plays flawlessly and brings a certain degree of childlike joy to my face whenever I see him take the center stage.

Also, the ability to rock a didgeridoo is something that few people can do, and I appreciate that greatly."

musicalypse.net (2018)


"A special shout out to Ayreon regulars Jeroen Goossens on flute, Maaike Peterse on cello and Ben Mathot on violin.

These skilled musicians are often overlooked in the epic scale of things on an Ayreon release, but any time they are called on to add layers of beauty and atmosphere they are absolutely brilliant.

Check out 'All That Was' for example.

There is a reason that pretty much any time someone in the Netherlands needs flute or cello or violin, it's these two (three ed.) that get the call."

metaltalk.net (2018)


"De band speelt strak, enorm strak en alle muzikanten spelen fantastisch, maar Jeroen Goossens steekt daar nog eens bovenuit.

Hij speelt op alles waar je op kunt blazen. Meestal op een dwarsfluit, maar er zijn nummers waar je hem op minstens vier verschillende instrumenten (dwarsfluit, basfluit, didgeridoo, fagot) hoort spelen."

zinesters.nl (2016)


"Jeroen Goossens’ flutes and other woodwind instruments add an extra layer of beautiful harmonies on such songs as 'Valley of the Queens', 'Day sixteen: Loser', or 'The Castle Hall'."

lyricalspellmagazine.com (2018)


"'Amazing Flight' contains one of the most beautiful instrumental passages of the concert, not the only one of course.

In particular Jeroen Goossens dance with his flute, entertaining in the memory of Ian Anderson in Jethro Tull and honors the instrument; his folk scene with violin and cello, more than the orchestral role, up to a jig unleashed as 'Loser', in which the unbridled dances on stage break the melancholy memory of Matt Baker."

spaziorock.it (2017)


"Ook een vaste gast op onze albums: Jeroen Goossens....voor al uw fluiten.

Jeroen is net als de schilder in de bouw.

Als die langskomt dan is het basiswerk gedaan en komt er kleur aan."

3js.nl (2013)


"Recording all kinds of amazing flutes with Jeroen Goossens again...such fun!"

ayreon.com (2013)


"So close your eyes and imagine a flute player, Jeroen Goossens, dressed in Scottish garb arriving aboard a ship, with Rick Wakeman, synthesizer and grand piano in tow.

They arrive at a non-functioning lighthouse, eleven years earlier in the story, at the home of our protagonist.

Together they deliver the album's first powerhouse statement in the title theme, 'The Theory of Everything Part 1'.

Yah, and when I say flute, I mean full throated flute, delivered with powerful synth, before Wakeman takes to the piano to weave his magic."

seaoftranquility.org (2013)


"Zo brengt Jeroen Goossens een fraai en ingetogen stuk op de imposante contrabasdwarsfluit"

Volkskrant (2011)


"Pater Moeskroen kreeg een paar jaar geleden een stevige muzikale push met de komst van het Flairck-blaaswonder Jeroen Goossens, die de folk-kant van de groep heeft versterkt."

Volkskrant (2003)


"Net al Ian Anderson van Jethro Tull een popgeneratie terug danst en zwiert hij met zijn dwarsfluit (of één van die andere tien blaasinstrumenten) over het podium alsof hij de boze krachten wil bezweren. Ondanks zijn capriolen mist hij geen noot.

Volkskrant (2002)


"De concertbezoeker wordt op een bijna breekbare, verstilde manier door fluitist Jeroen Goossens zijn eigen, imaginaire wereld binnengeleid."

Hans Piët (1999)


"In het Hoornse Parktheater is het publiek al aardig op temperatuur geraakt als fluitist Jeroen Goossens gelijk een tovenaar over het toneel stuitert.

Goossens bespeelt een imponerend scala aan blaasinstumenten  waaronder de aboriginal-didgeridoo."

Amsterdams Dagblad (1996)


"Fluitist Jeroen Goossens tovert zo'n avond het ene (soms onbekende) blaasinstrument na het andere uit z'n zak."

Eindhovens Dagblad (1996)

Die hohen Flötenanteile beim leichtfüßigen `River of Time´ erinnern an Jethro Tull.

Obliveon.de (2024)


"De fluittonen en virtuoze klanken van Jeroen Goossens’ dwarsfluit komen van achter uit de zaal."

Brothers In Raw (2023)


"Like seriously: what's the last time you thought somebody was tough playing a flute?! Alright here this dude is definitely a manly dude and he is rocking the hell out of this flute!"

Highly Combustible Reacts (2021)


"The amazing work of Jeroen Goossens that shocks us with his multi talented virtuosity (he just played about every instrument in sight!)."

Joaquin “Negro” Ortiz (Cronofonía, 2020)


"Jeroen heeft met zijn scala aan fluiten extra lagen gegeven aan de filmmuziek van De Kuthoer. Donkere, onheilspellende, gekke en zenuwachtige klanken. Het geeft een dimensie van levendigheid en originaliteit die ik niet met samples alleen had bereikt. Eén van de terugkerende geluiden in de filmmuziek is een contrabasfluit die een lage afbuigende noot speelt en door een gitaarversterker is gehaald. Hoe vaak hoor je dat?! Ik ben er ontzettend blij mee en weet Jeroen voor een volgend project zeker weer te vinden."

Jeffrey van Rossum (componist, 2020)


"When we talk about the most versatile flutist of the Netherlands, it can only be about one person: Jeroen Goossens."

breakingthechains.nl (2018)


"Jeroen Goossens's flute is as good as any rock based flute work I have ever heard."

DPRP.net (2018)


"Jeroen Goossens mocht gelukkig regelmatig zijn dansje laten zien met verscheidene instrumenten als een soort hardrockrattenvanger van Hamelen.

lordsofmetal.nl (2018)


"The flutist is my hero right now – he had a plethora of instruments with him (flutes, panpipes, a bassoon, etc) that he switched between so effortlessly you’d think he had eight arms"

musicalypse.net (2016)


"A special mention goes out to Ben Mathot (Violin), Jeroen Goossens (Flutes, woodwinds) and Maaike Peterse (Cello).

To perform in a heavy rock opera in the midst of amplified guitars, bass and the lot, is quite a task, but to give color to the overall sound with a cello, violin, flutes and a didgeridoo is quite awesome!"

pitkings.nl (2018)


"Op onze albums kun je bij de credits ook altijd de naam van fluitist Jeroen Goossens vinden. Als het op Ierse Tinwhistles en andere fluiten aan komt, moet je bij Jeroen zijn.

Die jongen komt met een koffer vol verschillende fluiten en kan daar alles mee."

3js.nl (2015)


"Multi-instrumentalist Jeroen Goossens, who plays flute, didgeridoo and all the woodwinds, is by far my musical highlight, especially when he gets the stage to himself."

theprogressiveaspect.net (2018)


"En Jeroen Goossens, die meer dan eens de show stal met overweldigende solo’s op zijn – jawel – dwarsfluit."

counterculture.nl (2018)


"Tijdens publieksfavoriet Day Sixteen: Loser (met een glansrol voor fluitist Jeroen Goossens) wordt uitgebreid meegeklapt"

ragherrie.com (2017)


"Jeroen Goossens on flute needs a mention too – he can be anything a song needs him to be. Fun, gentle, anything. He’s just great."

musicalypse.net (2017)


"Heel mooi was het om te zien hoe Jeroen Goossens, Ben Mathot en Johan van Stratum even, voor op het podium, hun moment van de waarheid mochten hebben.

In alles straalde professionaliteit, kunde en plezier uit."

rockportaal.nl (2016)


"Hij laat zich nu omringen door wonderblazer Jeroen Goossens, die virtuoos speelt en tegelijkertijd balanceert als een ballerino."

De Stentor (2011)


"Soms lijkt het of je dertig jaar na dato naar een Nederlandse versie van Jethro Tull luistert, met Jeroen Goossens in de rol van Ian Anderson. Goossens, ex-Flairck, krijgt welluidende klanken uit elk mogelijk blaasinstrument. "

Volkskrant (2006)


"in de coulisen lopen we 'fluitomaan' Jeroen Goossens tegen het lijf, een klein Brabants menneke dat er lol in schept om tijdens het concert elke vijftien seconden een ander blaasinstrument te voorschijn te toveren, van een klein tinnen fluitje tot een grommende didgeridoo.

Als een rattenvanger van Hamelen buitelt hij op zijn blote voeten over het podium."

Amsterdams Dagblad (1999)


"Vorneweg Jeroen Goossens den Allround-Flötisten.

Es mögen fast 20 verschiedene Instrumenten gewesen sein, auf denen er in Bevern gespielt hat - Flöten aus klassichen Werkstätten oder aus dem Urwald.

Der Youngster, so quirlig wie ein Gummiball, zeigt 'nebenher' auch sein tänzerisches und mimisches Talent."

Täglicher Anzeiger Holzminden (1998)


"Sterk was het gedeelte 'Noordooster' waarin de nieuwe uit Ulvenhout afkomstige fluitist Jeroen Goossens op basdwarsfluit in een geraffineerde belichting overblaastonen produceerde, zoals Chris Hinze dat doet op zijn door Oosterse mystiek geïnspireerde CD 'Passage'.

Dagblad de Stem (1996)


Interviews


Interview vakblad FLUIT van het Nederlands Fluit Genootschap

(juli 2019)

Interview dat Jeroen zondag 23 juni 2019 bij "Klassiek in en om Breda" gaf over het concert dat Sentime Muziek vrijdag 28 juni in de Waalse Kerk Breda gaf en over Jeroen als Fluitomaan!


Interview BN de Stem (maart 2011)

Flairck levert muzikaal gevecht